Filtry kabinowe Filtron - czyste, zdrowe powietrze
Filtry kabinowe oczyszczają powietrze, którym w kabinie samochodu oddychają pasażerowie i kierowca. Ich działanie jest niezwykle ważne, ponieważ zanieczyszczone powietrze wpływa znacząco na nasze zdrowie oraz na koncentrację podczas jazdy.
Dlaczego jakość powietrza w samochodzie jest ważna?
Szczególnie w okresie wiosennym, gdy kwitną pierwsze kwiaty, odnotowuje się bardzo wysokie stężenie pyłków w powietrzu. Jest to duży problem dla alergików nękanych katarem siennym, kaszlem, dusznościami i innymi dokuczliwymi objawami. Najnowsze badania wskazują, że w przypadku alergików przez wzrost stężenia pyłków ryzyko wypadków rośnie nawet o 30%.
Dla osób przebywających wewnątrz samochodu niebezpieczne są nie tylko cząstki pochodzenia roślinnego, ale również mieszanina złożona z drobin sadzy, bakterii i toksycznych gazów. Badania wykazały, że bez zastosowania skutecznego filtra stężenie substancji lotnych i szkodliwych w kabinie pojazdu może być nawet sześć razy większe niż na zewnątrz.
Filtry kabinowe chronią więc pasażerów przed stałymi i gazowymi substancjami, które dostają się przez dmuchawę do wnętrza pojazdu i dzięki - swojej specjalnej budowie - zatrzymują je niemal w całości. Jest to o tyle ważne, że ciągły dopływ świeżego, czystego powietrza zapewnia kierowcy i pasażerom przyjemną oraz spokojną jazdę. Zarówno możliwość koncentracji, jak i zdolność do szybkiego reagowania przez kierowcę na zmiany zachodzące na drodze są w bardzo dużym stopniu uzależnione od jakości i temperatury otaczającego go powietrza. Z tego powodu do wnętrza pojazdu musi być ciągle doprowadzane świeże, pozbawione szkodliwych dodatków powietrze. W zależności od temperatury otoczenia może być ono nagrzewane lub chłodzone.
Obieg powietrza w samochodzie
Cyrkulowanie powietrza w kabinie pojazdu może odbywać się na dwa sposoby:
- obieg otwarty - dmuchawa zasysa powietrze z otoczenia. Kratka wentylacyjna zatrzymuje liście, owady i inne duże cząstki. Zainstalowany dalej filtr kabinowy filtruje pył, pyłki, sadzę i inne zanieczyszczenia, po czym oczyszczone powietrze trafia na parownik. Tutaj jest chłodzone, przy czym zawarta w nim woda skrapla się i zostaje wyprowadzona przez węże na zewnątrz układu. Suche i chłodne powietrze ogrzewa się następnie przy wymienniku ciepła do temperatury wybranej przez kierowcę. Stąd dostaje się przez różne przepustnice i dysze do odpowiednich miejsc wnętrza pojazdu.
- obieg zamknięty - w tym trybie powietrze zasysane jest tylko z kabiny pojazdu. Przez filtr kabinowy i parownik oczyszczone powietrze dostaje się następnie z powrotem do wnętrza. Tego trybu używa się głównie w korkach albo tunelach.
Filtry kabinowe Filtron - budowa zewnętrzna
Filtry kabinowe instalowane są w kanale powietrza zasysanego przez dmuchawę. Pochłaniają lotne cząstki ciał obcych. Powszechnie stosowanymi są filtry kabinowe Filtron, które od długiego czasu montuje się w pojazdach, zapewniając dopływ świeżego powietrza użytkownikom samochodów. Filtry kabinowe Filtron są dostępne w najróżniejszych formach i wersjach, zależnych od marki i modelu pojazdu: ich asortyment obejmuje filtry prostokątne, trapezowe i okrągłe z obudową z tworzywa sztucznego, z pianką uszczelniającą lub bez.
Filtry kabinowe - klasy skuteczności
Rozwijająca się technologia produkcji umożliwia wprowadzanie coraz to nowszych i skuteczniejszych rozwiązań w zakresie materiałów, z których filtry kabinowe Filtron są wykonywane. W chwili obecnej największą chłonnością i zarazem najmniejszą podatnością na wilgoć cechują się filtry tworzone z włóknin kilkuwarstwowych. Ze względu na ilość tych warstw oraz ich budowę rozróżniamy dwie klasy filtrów:
Filtry kabinowe standardowe
Filtry kabinowe Filtron standardowe absorbują z otaczającego powietrza głównie cząstki stałe, czyli pyłki, zarodniki, sadzę, cząstki pyłu, ścier z opon itd. Jest to zapewniane przez stosowanie specjalnego medium filtracyjnego. Standardowe filtry kabinowe Filtron złożone są z trzech warstw filtrujących:
- warstwa podstawowa, odpowiedzialna za najłatwiej wychwytywane cząstki brudu i kurzu, a także pyłki kwiatowe,
- warstwa środkowa (mikrofaza), zatrzymująca zarodniki grzybów, bakterie i drobiny sadzy,
- warstwa nośna, stabilizująca konstrukcję całego filtra.
Alternatywą filtra standardowego jest tak zwany filtr łączony. Pojazdy zawierające dotychczas tylko filtr standardowy można dzięki temu bez problemu wyposażyć w filtr węglowy o identycznej konstrukcji i gabarytach. Ze względu na większy zakres filtracji, coraz więcej nowych pojazdów seryjnie wyposaża się dziś w takie właśnie filtry.
Filtry kabinowe węglowe
Filtry kabinowe Filtron węglowe wykorzystują do oczyszczania powietrza węgiel aktywny. Oprócz cząstek stałych, filtrują także szkodliwe gazy, takie jak tlenki azotu, dwutlenek siarki, ozon i węglowodory, w 95% chroniąc przed nimi wnętrze pojazdu. Składają się z czterech następujących warstw:
- warstwa podstawowa, wychwytująca największe stałe,
- warstwa środkowa, zatrzymuje drobne cząstki stałe i bakterie,
- warstwa nasycona węglem aktywnym - chroni wnętrze kabiny samochodu przed szkodliwymi gazami, takimi jak: ozon, tlenek węgla, tlenek azotu,
- warstwa nośna, stabilizująca konstrukcję całego filtra.
Filtry kabinowe Filtron zaopatrzone w warstwę filtrującą z węglem aktywnym usuwają również nieprzyjemne zapachy, co redukuje do minimum dyskomfort podczas przejazdów przez tunele czy podczas postojów w korkach ulicznych.
Zasada filtracji w przypadku filtra węglowego jest całkiem prosta: w trakcie przepływu powietrza medium filtracyjne zatrzymuje substancje stałe, podczas gdy warstwa węgla aktywnego wiąże zapachy i gazy.
Co to jest węgiel aktywny?
Węgiel aktywny to produkt całkowicie naturalny, wytwarzany z węgla, torfu, drewna albo łupin orzechów kokosowych. Struktura porów charakteryzująca ten mechaniczny filtr uzyskiwana jest w procesie aktywacji: podczas zwęglania surowców powstają bardzo małe otworki, które są zatkane przez substancje smołowate. Pod działaniem pary (500–800 °C) substancje te ulatniają się, co otwiera i odpowiednio powiększa te pory. Uzyskana w ten sposób porowata struktura zapewnia znacznie większą powierzchnię filtracji niż porównywane materiały filtracyjne.
Dodatkowa ochrona - Protect+
Filtry kabinowe Filtron standardowo pokrywane są w trakcie produkcji powłoką mikrocząsteczek na stałe wiązaną z ich powierzchnią. Ochrona Protect+ zatrzymuje alergeny oraz zapobiega rozwojowi bakterii i pleśni na filtrze.
Ta innowacyjna powłoka przyciąga do siebie zarówno gram-dodatnie, jak i gram-ujemne drobnoustroje, a następnie uszkadza ich ściany komórkowe. Powoduje to zaburzenie mechanizmu utrzymania równowagi jonowej szkodliwych komórek i prowadzi do zahamowania metabolizmu oraz ich śmierci.
Konieczność wymiany filtrów
Każdy filtr kabinowy ma ograniczoną żywotność eksploatacyjną, ważna jest więc jego regularna wymiana. Po upływie określonego czasu filtr nie może już pochłaniać żadnych nowych cząstek i traci przydatność. Producenci pojazdów określają rok lub 15000 km przebiegu jako wartość orientacyjną okresu wymiany.
Kiedy filtry kabinowe osiągną maksymalną chłonność nie jest możliwe doprowadzanie do wnętrza pojazdu normalnej ilości powietrza z powodu znacznej redukcji przepływu - mimo ustawienia dmuchawy na wyższy poziom pracy szyby zaparowują i powstają na nich smugi. Ma to też ujemny wpływ na samą dmuchawę, która musi pokonywać zwiększony opór zatkanego filtra. Filtry nasycone cząstkami pyłu i zanieczyszczeń generują we wnętrzu pojazdu nieprzyjemny zapach stęchlizny i stanowią idealne miejsce rozwoju dla szkodliwych mikroorganizmów, takich jak bakterie i grzyby. Jeżeli dodatkowo filtr jest uszkodzony, parownik ulega silniejszemu zanieczyszczeniu, co redukuje skuteczność chłodzenia klimatyzacji i może spowodować jej awarię.
Objawy sygnalizujące potrzebę wymiany filtra:
- zaparowane szyby mimo wysokiego stopnia pracy dmuchawy,
- niska wydajność klimatyzacji albo dmuchawy,
- zapach stęchlizny,
- uczucie zmęczenia kierowcy i pasażerów,
- zanieczyszczenie kokpitu i tapicerki.
Montowanie filtra
Filtry kabinowe są zainstalowane przeważnie w łatwo dostępnym miejscu w komorze silnika, w okolicy zbiornika płynu chłodzącego. W nowoczesnych pojazdach znajdują się też często w strefie kokpitu. Zaleca się, by wymiany dokonywał wykwalifikowany specjalista.
Uwaga: Filtrów kabinowych w samochodach osobowych nie powinno się czyścić sprężonym powietrzem ani przez opukiwanie. Wskutek takiego działania mikroskopijne cząstki zanieczyszczeń zostaną jeszcze głębiej wtłoczone w strukturę papieru filtracyjnego, może też dojść do zniszczenia warstwy węgla aktywnego.
Filtry kabinowe Filtron - zastosowanie
rodzaj filtra | samochód marka / model | |
standardowy | węglowy | |
Opel Astra Classic, Astra F/Astra F Cabrio, Calibra, Combo A, Corsa B, Tigra I, Vauxhall Astra-F, Calibra, Combo A, Corsa MK1, Tigra I | ||
Opel Omega B, Vauxhall Omega B | ||
Opel Combo A, Corsa B, Tigra I, Vauxhall Combo A, Corsa MK1, Tigra I | ||
Audi 80, 80 Quattro, 90, Cabriolet, Coupe, Coupe Quattro | ||
Audi A4 (B5/8D), Cabriolet, Coupe, Coupe Quattro, Volkswagen Passat (3B2/3B5) | ||
Seat Cordoba, Ibiza II, Volkswagen Golf III, Vento | ||
Audi A3, TT, Seat Arosa, Cordoba, Ibiza II/III, Inca, Leon I, Toledo II, Skoda Octavia, Superb, Volkswagen Caddy II, Corrado, Golf III, Lupo, Passat (3B3/3B6), Polo II, Vento | ||
Citroën Berlingo I, Xantia, Xsara, Peugeot Partner I | ||
Ford Cougar, Mondeo I (93-96), Mondeo II (96-00) | ||
Opel Vectra B, Vauxhall Vectra MK1 | ||
Ford Fiesta Courier II, Fiesta IV (96-02), Ka, Puma | ||
Daewoo (Chevrolet) Nubira | ||
Opel Astra Classic II, Astra G/Cabrio/Coupe (Astra II), Astra H (Astra III), Zafira I, Vauxhall Astra-G, Astra-H, Astramax/Astra Van, Zafira I | ||
BMW Serie 3 (E36) | ||
Chrysler Crossfire, Mercedes C (W202/S202), CLK (C208), E (W/S210), SLK (R170) | ||
Honda Civic V, Civic VI, CR-V, Insight, Rover MG (ZR/ZS/ZT), Rover 200, Rover 400 (MK2) | ||
Peugeot 405 | ||
Peugeot 406, 406 Coupe, Porsche 911 (996) 97-05, 911 (997) 04-, Boxster/Boxster S, Cayman/Cayman S | ||
Renault Laguna I | ||
Renault Megane, Megane Coupe | ||
Ford Galaxy I, Seat Alhambra, Volkswagen Sharan | ||
Ford Scorpio | ||
Volvo FH, FH 16, FM 12, FM 9 | ||
Renault Megane, Megane Coupe | ||
BMW Serie 5 (E34), Serie 7 (E32) | ||
Audi A6 (4A/C4), A6 (4B/C5), A6 Quattro/Allroad | ||
Alfa Romeo 145, 146, 155, GTV Coupe, Spider, Fiat Coupe, Tempra, Tipo, Lancia Dedra, Delta, Delta HPE | ||
Fiat Barchetta, Punto I, Lancia Y | ||
Alfa Romeo 156, Fiat Brava, Bravo, Marea, Marengo, Lancia Lybra | ||
Audi A6 (4A/C4), A6 Quattro/Allroad | ||
Volkswagen Caravelle (T4), Transporter (T4) | ||
Fiat Palio, Siena | ||
Renault Avantime, Espace II (91-96), Espace III (96-02) | ||
M.A.N. 19T, 24T, F2000/F2000 Evolution, FE, LE, M2000/M2000 Evolution, ME | ||
Mercedes Actros I, Actros II, Actros III, Sisu Rock, Timber, Steyr (Steyr-Daimler-Puch AG) 8 S (Br 92) | ||
Opel Sintra, Vauxhall Sintra | ||
Volkswagen Passat (35I) | ||
Audi A3 (8L1), TT (8N), Seat Leon I, Volkswagen Bora, Golf IV, New Beetle, Polo III | ||
Skoda Favorit | ||
M.A.N. L2000/L2000 Evolution, LE | ||
Renault Scenic I (FL), Scenic I (Megane Scenic) | ||
Nissan Kubistar, Renault Clio II, Symbol, Symbol II, Kangoo, Megane, Megane Coupe, Thalia. Thalia II | ||
Mercedes CL (C215), E (W/S210), Maybach (W240), S (W220) | ||
Ford Focus, Tourneo Connect, Transit Connect | ||
Lada (BA3) Chevrolet Niva (2123), Opel Astra G/Cabrio/Coupe (Astra II), Zafira I, Zafira II, Vauxhall Astra-G, Zafira I, Zafira II | ||
Citroën Jumper I, Jumper II, Fiat Ducato (94->), Ducato 2002, Peugeot Boxer I, Boxer II | ||
Volkswagen Golf II | ||
Nissan Almera (N16), Almera Tino, Primera III | ||
Saab 900, 9-3 (I/YS3D) | ||
Mercedes A (W168), Vaneo (W414) | ||
Peugeot 206/206 SW, 206+ | ||
Renault Scenic I (Megane Scenic) | ||
Audi A8 (4D) | ||
Renault Laguna I | ||
Peugeot 306 | ||
BMW Serie 3 (E36) | ||
Fiat Multipla | ||
Saab 9000 | ||
Audi A4 (B6,B7/8E,8H), A6 (4B/C5), A6 Quattro/Allroad, Allroad I (4BH), Seat Exeo | ||
Audi A1 (8X), A2 (8Z0), Seat Cordoba III, Ibiza IV, Ibiza V, Skoda Fabia, Fabia II, Praktik, Roomster, Superb II, Volkswagen Fox, Polo IV, Polo V, Vento India | ||
Fiat Croma II, Opel Combo B, Corsa C, Signum, Tigra II, Vectra C, Saab 9-3 (II/YS3F), Vauxhall Combo B, Corsa MK2, Signum, Tigra II, Vectra MK2 | ||
Rover MG (ZR/ZS/ZT), Rover 200, Rover 25, Rover 400 (MK2), Rover 45, Streetwise | ||
Subaru Legacy III, Outback II, Toyota Avensis Verso, Camry FF, Celica II, Landcruiser, , Prius, Yaris/Yaris Verso | ||
Volvo F 10, F 12, F 16, F 6, F 7, FL 10, FL 12, FL 7, Volvo Bus C 10 | ||
Honda Civic V, Civic VI, CR-V, Insight | ||
Mercedes Sprinter 208-216, Sprinter 308-316, Sprinter 408-416, Volkswagen LT 28, LT 35, LT 46 | ||
Renault Laguna II, Vel Satis | ||
Opel Agila, Suzuki Wagon R+, Vauxhall Agila I | ||
Daf 95 XF, XF105 | ||
Mercedes 17T, 18T, 19T, 20T, 24T, 25T, 26T, 30T, 32T, 35T, 44T | ||
Citroën C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 II, DS4, Peugeot 1007, 307/307 SW, 308, RCZ | ||
Scania P, R, T | ||
Renault Scenic I (Megane Scenic) | ||
Ford Maverick I, Nissan Primera II, Terrano II | ||
Renault Megane Coupe, Scenic I (FL) | ||
Skoda Felicia, Pick-Up | ||
Fiat Doblo I, Idea, Punto II, Lancia Musa, Ypsilon, UAZ Hunter, Patriot | ||
Citroën Xsara Picasso | ||
Fiat Bravo II (New Bravo), Stilo, Lancia Delta II | ||
Fiat Doblo I, Punto II, Lancia Musa | ||
Mercedes C (W203/C203/T203), CLC (CL203), CLK (A/C209) | ||
Citroën Xsara | ||
Mercedes V (638/2), Vito (638) | ||
Nissan Almera (N15) | ||
Ford Fiesta V (02-), Fusion/Fusion Plus | ||
Audi A3 II, Q3, Seat Alhambra II, Altea, Leon II, Toledo III, Skoda Octavia II, Superb II, Yeti, Volkswagen Caddy III/IV, Eos, Golf V/VI, Jetta II/III, Passat, Sharan II, Touran | ||
Mazda 323F/P/S (BJ), 626 (97-02) (GF/GW), Premacy | ||
Ford Transit (00) | ||
M.A.N. Bus NG, NL, NUE, Neoplan Centroliner | ||
Volvo S40, V40 | ||
Alfa Romeo 166, Lancia Kappa | ||
Volvo 850, C70, S70, S90, V70, V90 | ||
Audi A8 II (4E) | ||
Mini Cooper, Mini One | ||
Mercedes M (W163) | ||
Nissan Primastar, Opel Vivaro, Renault Trafic II, Vauxhall Vivaro | ||
Fiat 500 II (New 500), Panda II, Ford Ka II, Lancia Ypsilon II (New Ypsilon) | ||
Toyota Avensis II, Corolla IX (02-), Corolla Verso | ||
Citroën C5 | ||
Volvo C70, S60, S70, S80, V70, XC70, XC90 | ||
Citroën Berlingo II, Peugeot Partner II | ||
Citroën C8, Jumpy, Fiat Scudo, Ulysse II, Lancia Phedra, Peugeot 807, Expert | ||
Fendt 300 Vario, 400 Vario, F (GT), Farmer 300, Farmer 400, Favorit 500, Favorit 700, Favorit 800, Favorit 900, Xylon | ||
Renault Megane II | ||
Renault Espace IV (02-) | ||
M.A.N. TG-A, TGL, TGM, TGS, TGX, M.A.N. Bus UE/UEL, Neoplan Trendliner, Steyr (Steyr-Daimler-Puch AG) 18 S (TGA), 41 S (TGA) | ||
Toyota Avensis I, Carina E | ||
BMW Serie 3 (E46), Serie X3 (E83) | ||
Peugeot 607 | ||
Opel Meriva A, Vauxhall Meriva A | ||
Daf 65 CF, 75 CF, 85 CF, CF65, CF75 | ||
Hyundai Santa FE, Sonata, Trajet, XG, Kia Magentis, Opirus, Sorento | ||
Lada (BA3) 2110, 2111, 2112 | ||
Mercedes Atego I, Atego II | ||
Landrover Range Rover II | ||
Iveco Euro Star, Euro Tech | ||
Rover MG ZT, Rover 75, Rover Tourer | ||
Mercedes CLS (C219), E (W/S211) | ||
Citroën C5, C6, Peugeot 407+407 Coupe | ||
Ford Mondeo III (00-07), Jaguar X-Type (CF1) | ||
Hyundai Coupe II, Elantra, Matrix | ||
Ford Focus Cabrio, Focus II, Volvo C30, C70 II (Cabrio), S40 II, V50 | ||
Renault Scenic I (FL) | ||
Dacia Duster II, Logan, Sandero, Nissan Micra III (K12), Note, Renault Clio III, Logan, Modus, Sandero, Twingo II, Wind | ||
Ford C-Max, C-Max II, Grand C-Max, Focus C-Max, Focus III, Galaxy II, Kuga, Mondeo IV (07-), S-Max, Volvo S40 II | ||
Audi Q7 (4L), Porsche Cayenne/Cayenne S, Volkswagen Amarok, Caravelle (T5), Touareg, Transporter (T5) | ||
Iveco Daily/Grinta IV | ||
Honda Accord VII (98-02) | ||
Daewoo (Chevrolet) Tacuma | ||
Saab 9-5 | ||
BMW Serie 5 (E60/E61), Serie 6 (E63/E64) | ||
Mazda 2, 6 (GG/GY), 6 (GH), CX-7 | ||
Audi A6 II (4F/C6), Allroad II (4FH) | ||
Landrover Freelander I | ||
Honda Jazz II | ||
BMW Serie 7 (E65/E66) | ||
Chevrolet Europe (GM) Lacetti, Daewoo (Chevrolet) Nubira II | ||
Renault Scenic II | ||
Chrysler Grand Voyager III, Voyager III (RG) | ||
BMW Serie 1 (E81/E82/E87/E88), Serie 3 (E90/E91/E92/E93), Serie X1 (E84) | ||
Mitsubishi Galant VI (9/96-->) | ||
Iveco Euro Mover, Stralis Active Day, Stralis Active Space, Stralis Active Time, Stralis Executive Space, Trakker | ||
Alfa Romeo Mito, Fiat Fiorino II, Punto III (Grande Punto)/Evo, Qubo, Siena, Opel Adam, Corsa D, Vauxhall Corsa MK3 | ||
Kia Carnival I/Sedona I, Carnival II/Sedona II | ||
Nissan Micra II (K11) | ||
Honda Civic VII, Civic VIII | ||
Fiat Palio (178), Siena (173) | ||
Toyota Corolla VIII | ||
Chevrolet Aveo, Daewoo Kalos | ||
Peugeot 207 | ||
Mitsubishi Carisma, Colt 5, Space Star | ||
Subaru Impreza | ||
Hyundai Getz | ||
Toyota Corolla Verso, Previa, Prius, Rav 4 II, Yaris/Yaris Verso | ||
Volvo FL4, FL6, FE6, FE7, FS10 | ||
Daf CF85 | ||
Honda Accord VIII | ||
Mercedes Viano, Vito II (639) | ||
Alfa Romeo 159, Alfa Brera | ||
Honda Civic | ||
Mercedes A (W169), B (W245) | ||
Kia Carens II | ||
Mercedes SLK (R171), K 1206-2X, Kia Сlаrus | ||
Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo | ||
Kia Rio | ||
Fiat Albea | ||
Toyota Yaris II | ||
Mazda 3 (BK), 5, 5 (CW) | ||
Suzuki Grand Vitara | ||
Hyundai Accent (LC) | ||
Mitsubishi Colt VI | ||
Nissan Murano | ||
Land Rover Freelander I | ||
Hyundai Santa Fe, Sonata | ||
Opel Insignia | ||
Citroën C4 Picasso, Berlingo | ||
Fiat Fiorino II, Citroën Nemo, Peugeot Bipper | ||
Nissan Juke, Renault Fluence | ||
Kia Cerato | ||
Kia Sportage II, Hyundai Tucson | ||
Fiat Sedici, Suzuki Swift III, SX-4 | ||
Land Rover Freelander II, Volvo S80 II | ||
Fiat Scudo | ||
Mini One II | ||
Mitsubishi Grandis, Lancer VII | ||
Citroën C-Crosser, Mitsubishi ASX, Lancer VIII, Outlander II, Peugeot 4007 | ||
Mercedes E (W/R/C/S124) | ||
Hyundai i30, Kia Ceed | ||
Mercedes С (W204/S204), E (W212),E Coupe/Cabrio (A/C207), GLK(X204), SLS(C197) | ||
Citroën C5 II | ||
Hyundai ix20, Kia Venga | ||
Renault Kangoo II | ||
Ford Fiesta VI | ||
Renault Koleos | ||
Mercedes Atego I, Axor I, II | ||
Nissan Navara | ||
Nissan Qashqai | ||
Iveco Daily V | ||
Iveco Daily V | ||
Chevrolet Matiz | ||
Chrysler 300C | ||
Fiat Ducato, Citroën Jumper III, Peugeot Boxer IM | ||
Mazda 2 | ||
Kia Soul | ||
Suzuki Grand Vitara | ||
BMW X5 (Е53), Land Rover, Range Rover III | ||
Chevrolet Europe (GM) Captiva, Opel Antara, Vauxhall Antara | ||
Renault Scenic III | ||
Chrysler PT Cruiser | ||
Porsche Cayenne Il/Cayenne S II, Volkswagen Touareg II | ||
BMW X5 (E70), X6 (E71) | ||
Suzuki Liana | ||
BMW 3 (E36) | ||
Mitsubishi Pajero | ||
Chevrolet Europe (GM) Spark | ||
Smart Fortwo | ||
Audi A4, A5, Q5 | ||
Honda HR-V | ||
Subaru Forester, Impreza III | ||
Renault Magnum | ||
Hyundai i10, Kia Picanto | ||
Mercedes Sprinter II | ||
Kia Sorento, Sportage II | ||
Suzuki Splash | ||
Alfa Romeo Giulietta | ||
Suzuki Ignis II, Subaru Justy III | ||
Scania G, P, R | ||
Range Rover Sport, Land Rover Discovery III | ||
Honda City, CR-Z, Insight, Jazz III | ||
Suzuki Jimny | ||
Renault Megane CC, Megane III | ||
Nissan Pixo, Suzuki Alto | ||
Nissan Pixo, Suzuki Alto | ||
Jeep Patriot, Compass | ||
Chevrolet Europe (GM) Epica, Evanda | ||
Hyundai H1 | ||
Ssangyong Actyon, Kyron | ||
Toyota C-HR, HiLux, Kijang Innova/Condor, Prius | ||
Audi A3 III, Seat Leon III, Skoda Octavia III, Volkswagen Golf VII | ||
Mazda 3 (BL) | ||
Seat Ibiza V, Skoda Fabia II, VW Polo V | ||
Hyundai Santa Fe | ||
Mazda 3 (BM), 6 (GJ), CX-5 | ||
Nissan Tiida, NV200 | ||
Audi A6 III, A7, A8 III | ||
Dacia Logan II, Sandero II, Renault Captur, Clio IV, Logan II, Sandero II | ||
Chrysler Ypsilon, Fiat 500 II, Panda III, Lancia Ypsilon II | ||
Toyota Corolla Verso | ||
Peugeot 508 | ||
Peugeot 308 II | ||
Hyundai Solaris, Kia Rio III | ||
Dacia Dokker, Lodgy, Renault Dokker, Lodgy, Zoe | ||
BMW 1 (F20), 3 (F30), 3 GT (F34), 4 (F32) | ||
Hyundai ix35, Kia Sportage III | ||
Seat Mii, Skoda Citigo, Volkswagen Up | ||
Fiat 500L | ||
BMW X3 (F25) | ||
Ford Tourneo Custom (2012), Transit 2014, Transit Custom (2012) | ||
Hyundai Santa Fe III, Kia Optima | ||
Opel Meriva B, Vauxhall Meriva B | ||
Mercedes A (W176), В (W246), CLA (C117), GLA(X156) | ||
Citroen C1 II, Peugeot 108, Toyota Aygo II | ||
Ford Mondeo V | ||
Ford C-Max II/Grand C-Max, Focus III, Kuga II, Transit Connect II, Volvo V40 II | ||
Nissan Primastar II, Opel Vivaro B, Renault Trafic III, Vauxhall Vivaro II | ||
Renault Twingo III, Smart Fortwo III, Forfour II | ||
Mercedes-Benz C (W205/S205), GL (X166), M (W166) | ||
Hyundai i20 (Car manufacture Turkey) | ||
Mercedes Actros | ||
Ford Transit 2007 | ||
Iveco Daily V | ||
Volvo XC90 II, S/V 90 II | ||
RENAULT TRUCKS C, K, T | ||
RENAULT TRUCKS C, K, T, VOLVO FH II (New FH 2013), FM, FMX II | ||
VOLVO FH II, FM/FMX II |
Autor tekstu: Joanna Lipińska
Doświadczony copywriter doskonale odnajdujący się w przestrzeni e-commerce. W swojej pracy stawia na rzetelną wiedzę oraz pasję do tworzenia tekstów wartościowych, ciekawych i przystępnych. W każdy projekt wkłada sto procent zaangażowania, pomagając wielu firmom skutecznie rozwijać biznes w Internecie. Początki przygody z pisaniem sięgające jeszcze czasów licealnych zapewniły solidne podstawy, które przekładają się na jakość i skuteczność jej obecnych działań w zakresie marketingu internetowego.